קבלת שירות ללא המתנה בתור

 

.1 כללי

מ.מ. אפרת, כרשות בעלת אחריות חברתית ושומרת חוק, פועלת לאפשר לאנשים עם מוגבלות, לקבל שירות ללא המתנה בתור.

1.1 מטרת הנוהל

להסדיר את התנאים להשתתפותם של אנשים עם מוגבלות באירועים ובכנסים של הרשות.

 הגדרות  12.

א. החוק - חוק שיווין הזכויות של אנשים עם מוגבלות, 1998.

ב. התקנות - תקנות נגישות השירות, 2013.

ג. מתן שירות בלא המתנה בתור )"פטור מתור"(

3. תחולת הנוהל –

א. אם יש תור כדי לקבל שירות, נותן השירות צריך לספק את השירות בלא המתנה  בתור לאדם עם

מוגבלות שיש לו תעודת נכה מהסוג המפורט  או למלווה שלו.

ב. נותן השירות רשאי לדרוש מאדם עם מוגבלות להציג תעודת נכה תקפה המציינת את זכאותו להתאמת פטור מתור. תעודת נכה זו היא אחת מאלה:

1 .תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח לאומי: לאדם עם מוגבלות שכלית, נפשית, או אדם על

הספקטרום האוטיסטי, שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור 50 אחוזים או יותר בתחומים אלה.

2 .תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח לאומי: לילד נכה עם מוגבלות שכלית, נפשית, או ילד על

הספקטרום האוטיסטי, לפי חוק הביטוח הלאומי.

3 .תעודת נכה שהנפיק האגף לשיקום במשרד: הביטחון, לאדם המקבל תגמול לפי חוק הנכים,

שהוא אדם עם מוגבלות נפשית או שכלית, ושנקבעה לו נכות רפואית בשיעור 50 אחוזים או

יותר.

שימו לב! יש להציג את התעודה ולבקש מנותן השירות לקבל את השירות בלא המתנה בתור.

ההתאמה אינה תקפה בתור שההמתנה בו היא במכונית, כגון בכניסה לגן לאומי, חניון ציבורי.