אחד המעברים החשובים בהליך ההיפרדות של ילדינו מאיתנו לקראת עצמאות קורה במעבר בין גן הילדים לכיתה א'.
קבוצת הורים בחרה אמש לקבל כלים מקצועיים ממנחת ההורים הילה תודוריקה לקראת המעבר של ילדיהם ושלהם עצמם.
נכון גם אנחנו כהורים עולים כיתה יחד עם ילדינו.

בשונה משנים קודמות בשל מגפת הקורונה והיעדרות ארוכת זמן של הילדים מהימצאות פיזית ורכישת כלים טבעית מצריך מאיתנו ההורים מודעות גדולה יותר לנושא. 
אז מה תפקידנו בכל הסיפור הזה ?
ראשית רגיעה 
שלנו ההורים שתקרין גם על הילד/ה. בשאלה פשוטה נשאלו ההורים מי בחדר זוכר את היום הראשון שלו בכיתה א'?
99% מההורים כלל לא זכרו את היום הראשון. התשובה נעוצה בהצפה הרגשית שלנו מהאירוע שחלקו אוסף בדרך גם חששות חרדות וכו ,,עד כדי שמשכיחות מאיתנו את עצם החוויה . ולכן המוכנות למעבר היא גם שלהם ובעיקר למסרים ולתחושות שלנו ההורים המועברות אליהם. 
אז מה תפקידנו כהורים ?
1. הרגעה 
2. שיתוף הילד בתהליך ההכנות לקראת כמו: קניית ציוד, בחירת חברים, הכנת התיק, בית הספר המורה וכו'
3.היכרות ועידוד הילד/ה לפעולות מעשיות עם הציוד הטכני כמו גזירה במספרים, פתיחת קלמר, חידוד עפרונות, נשיאת תיק על הכתפיים , קופסת האוכל והשימוש בה וכו'
3. יצירת חדוות למידה
למידה בבית מתוך נעימות וחיזוק הכוחות שלהם ולא בכוח או איומים במידה ואין שת"פ מצידם .
4. אפשרו להם לטעות לא לתקן כל טעות, ולא למחוק להם תשובות. חזקו את ההצלחות שלהם.
5. חיזוק יכולות מוטוריות לדרישות גרפומוטריות כמו התנסות בגזירה, חידוד עפרונות, ציור, העתקת צורות, עבודה על פלסטלינה, שימוש בשדכן ומשחקי כדור.
6. פיתוח מודעות פונולוגית : הכרת צורת האותיות , הצלילים לא מצריך למידת קריאה במקומות ללא מכינה.
7.שיתוף המורים בקשיים משמעותיים .
8. שיח מכבד בבית ומחוצה לו עם גורמי החינוך וההוראה של הילד גם כשיש חילוקי דעות . ( לא מדובר במקרים קיצוניים כמובן)

ולבסוף הכי חשוב לתת לילד את התחושה שאנחנו סומכים עליו 
כי בית הספר הוא לא רק מרחב למידה שמאפשר לילד את ההתפתחות בתחום הזה אלא גם סוג של בית ספר לחיים בתחומי הכישוריים האישיים והחברתיים. 

שלום כיתה א'

 

הורים