"לבקר אחרים, ולתת להם ההרגשה שאינם רצויים – זאת יכול כל אחד לעשות. אך לרומם את רוחם ולהעניק להם הרגשה טובה – לכך דרושים כשרון מיוחד והשקעת מאמץ"  רבי נחמן מברסלב

בגני הילדים באפרת ניתן דגש רב ליצירת סביבה לימודית מיטבית בתחום החברתי והרגשי. כל ילד הינו בעל ערך ייחודי וצרכים משלו, המשול לפרח המקבל קרקע דשנה, השקיה מותאמת ושמש חביבה.
אנו רואים לנגד עינינו את הילד, בוגר הגן, כילד סקרן ותאב ללמידה, כילד המודע לזולת המתנהל במרחב החברתי מתוך בשלות מתפתחת.
בוגר גן הילדים, אשר אליו אנו שואפים באפרת, רוכש כלים רבים
הן בתחום העבודה על המידות ועל תקשורת מיטיבה, והן בתחומי ידע מגוונים הנדרשים לו להמשך עיצוב ובניית אישיותו.

גני הילדים באפרת הינם באיכות בלתי מתפשרת ברמת הצוות. הגננות והסייעות משתלמות לעיתים קרובות ומקבלות העשרה בתחומים מגוונים ורבים.knru,  שצוות הגנים גדל, אנו מצליחים לשמור על גיבושו ולייצר מוטיבציה גבוהה בעבודה ושיתופי פעולה מועילים לרווחת ילדי אפרת.

אנו מובילים בהשקעה בתחום האיתור בגיל הצעיר ובתחום מתן המענה בחינוך המיוחד. באפרת קיימים שישה גני חינוך מיוחד הנמצאים בשילוב חברתי מתמיד עם גנים רגילים צמודים. משאבי זמן ותקציב רבים מושקעים בילדים אלו, על מנת שכל ילד יקבל את מרב הכלים לטיפוח החוזקות שלו ולאפשר לו השתלבות מיטבית בחברה הרגילה.

החיבור לטבע והסביבה חשוב מאוד לילדינו הגדלים בסביבה עירונית.
הילדים בכל שכבות הגיל בגנים וילדי כיתות א' בכל בתי הספר, זוכים לארבעה ביקורים במרכז הקסו"ם - קיימות, סביבה, מוסיקה ומדע. הילדים חווים מגע ישיר ומעשיר במיוחד בתחומים אלו. ילדי גיל שלוש זוכים, זו השנה החמישית, בביקור חוויתי בחווה החקלאית, החושפת אותם לתהליכי הגידול של הירקות והדגנים.

אגף החינוך באפרת מקפיד מאוד בכל תחום בטיחות המתקנים, תוך שמירה על תקנים ואיכות המוצרים בתוך הגנים ובחצרות.

אנו גאים בשיתוף הפעולה הקיים עם פיקוח משרד החינוך, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד. החלטות רבות מתקבלות יחד, בנוגע לחלוקת הגילאים, לשיבוץ מיקום גני החינוך המיוחד, תכניות העשרה ותרבות, רישום ושיבוץ ועוד.