דלג לתוכן העמוד
פייסבוק אינסטגרם יוטיוב EN פתיחת הגדרות נגישות

דרוש/ה ממלא/ת מקום קצין/ת ביקור סדיר (קב"ס)

‏י' אלול, תשפ"ב

 6 בספטמבר, 2022

למועצה מקומית אפרת

דרוש/ה

ממלא/ת מקום קצין/ת ביקור סדיר (קב"ס)

מקום עבודה: אגף חינוך

היקף משרה: 100%

דירוג דרגה:   דירוג עובדי חינוך, נוער חברה וקהילה. דרגה בהתאם לכישורי המועמד/ת.

כפיפות מנהלית: למנהל אגף חינוך

כפיפות פדגוגית: למפקח על הביקור הסדיר במחוז

תקופת העסקה: מידי עד 31.1.2023, תיתכן הארכת תקופת העסקה.

 

 

תיאור התפקיד:

עובד רשות מקומית ששר החינוך הסמיכו לעניין זה, שתפקידו הבטחת החלת חוק לימוד חובה והתמדת התלמידים במוסדות החינוך במשך 15 שנות לימוד.

 

עיקרי התפקיד:

1. בקרה על תלמידים במסגרת חוק לימוד חובה.

א. איתור ילדים החייבים בחוק לימוד חובה שלא בוצע עבורם רישום למוסד חינוכי.

ב. יצירת קשר עם משפחות הילדים שנרשמו אך לא הופיעו לביה"ס.

ג. ייזום ופתיחת הליכים משפטיים לצורך אכיפת חוק לימוד חובה, התש"ט-1949 בתיאום עם הלשכה המשפטית של רשות החינוך המקומית

ד. מעקב אחר התנהלות התיקים המשפטיים, השתתפות בדיוני בית משפט ומתן חוות דעת בהליך פלילי המתנהל נגד הורי ילד/נער שלא למד בבית הספר באופן סדיר )סעיף 4 (ב) לחוק לימוד חובה.

ה. פניה לכל הגורמים המטפלים בתלמיד לקביעת דרכי התערבות חינוכית ולחלוקת תפקידים.

ו. השתתפות בהליך קליטה, של תלמיד בשל הרחקה או העברה של תלמיד או שיבוץ תלמיד בעקבות הליך הרחקה או העברה.

 

2. איתור ומניעת נשירה של תלמידים.

א. איתור מוקדם של תלמידים בסכנת נשירה לרבות באמצעות הצלבת רשימות רישום מול הגעה בביה"ס וקיום סיורים באתרים מועדים לילדים משוטטים.

ב. איפיון וזיהוי המקור לנשירה על מנת להפנות לטיפול הגופים הרלוונטיים

ג. קיום פגישות עם הורים ותלמידים בסכנת נשירה או נושרים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, קציני מבחן, מורים ומנהלי בתי ספר וכד').

 ד. מעקב, בקרה, תיעוד בקבסנט ודיווח למפקח למניעת נשירה במשרד החינוך על הנשירה הגלויה והסמויה בתיקו האישי של תלמיד שהוגדר בסכנת נשירה.

ה. ייזום ויישום תכניות טיפוליות מונעות לצמצום ממדי הנשירה ומעקב אחר יישומה

ו. טיפול בתלמידים שנשרו, ובכלל זה ייעוץ וסיוע בחיפוש אחר מסגרות מתאימות, על ידי תיווך בין הגורמים השונים ובתיאום עם אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון

ז. השתתפות בצוות בין-מקצועי לדיון בתלמידים מאתגרים שבסכנת נשירה במטרה לאתר דרכים למניעת הנשירה או למצוא עבורם חלופות לימודיות.

ח. מעקב ו/או השתתפות בוועדות השמה הדנות בתלמידים מאתגרים בסכנת נשירה המטופלים ע"י הקבסי"ם.

 

3. טיפול ומעקב אחר היעדרות של תלמידים.

א. איתור נתונים אודות היעדרות של תלמידים מבתי הספר.

ב. הצלבת המידע אודות היעדרות עם מידע רלוונטי מהגורמים השונים ברשות ובמשרד החינוך.

ג. גיבוש תכניות ביקורים חודשיות בבתי הספר, בתיאום עם מנהלי בתי ספר.

ד. עריכת ביקורים בבתי הספר לשם מעקב אחר נוכחות התלמידים בתיאום עם מנהלי בתי ספר.

ה. קיום קשרי עבודה עם המפקח והמדריכים למניעת נשירה.

ו. קיום קשר עם כל הגורמים המטפלים בתלמיד – הקב"ס כמתכלל מקרה (casemanager ) נמצא בקשר שוטף עם הגורמים הבאים: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, קציני מבחן, עובדי קידום נוער ועוד, לקביעת ותיאום דרכי ההתערבות ולחלוקת התפקידים.

ז. השתתפות בישיבות של המוסד החינוכי ושל רשות החינוך המקומית )ועדה בין מקצועית מוסדית וועדת התמדה רשותית(.

 

4. ליווי תהליך מעבר תלמידים ממסגרת חינוכית אחת לאחרת.

א. ריכוז דיווחים על מעבר תלמידים ממסגרת חינוכית אחת לאחרת.

ב. מעקב אחר קליטתם של תלמידים העוברים ממסגרת ברשות למסגרת מחוץ לרשות.

ג. תיאום וקשר עם קצין הביקור הסדיר ברשות חינוך מקומית אחרת במקרים שמדובר בתלמיד הלומד במוסד אך מתגורר בפועל ברשות האחרת.

ד. קיום מפגשים קבועים בין המחנכים, ההורים והתלמיד.

ה. התאמת חלופות חינוכיות אפשריות לתלמיד.

ו. מעקב אחר תלמידים שלא נמצאו להן מסגרות חלופיות לאחר החלטת ועדת ההשמה/ועדת התמדה.

ז. ייצוג הצרכים של התלמיד בתהליך המעבר.

ח. מעקב אחר תלמידים משובצים במוסדות חינוך במעמד פטור ובמוסדות חינוך תרבותיים- ייחודיים.

 

5. פעולות הקב"ס בשעת חירום

א. השתתפות בשלב היערכות לחירום של מכלול החינוך רשותי – נהלים, תרגילים ואימונים.

ב. השתתפות במכלול החינוך / צוותים עירוניים בשעת חירום.

ג. יסייע למנהל מכלול חינוך בשעת חירום בכל תחום מצבת התלמידים ואיתור תלמידים נעדרים בזמן חירום.

 

6. ייעוץ והנגשת מידע הקשורים לתחום עיסוקו

א. הפצת איגרת מידע בנושא הביקור הסדיר ודרכי פעולה בתחילת כל שנה לבתי הספר.

ב. השתתפות בישיבות ההערכות בתחילת השנה והצגה בפני המנהל וצוות ביה"ס את "חוק לימוד חובה" ואת נהלי העבודה עימו בשיתוף המפקח על מניעת נשירה.

ג. השתתפות בוועדות התמדה והכוון לצורך מעקב אחר שיבוצם של כל התלמידים פעמיים בשנה: במהלך חודש נובמבר ולא יאוחר מסוף מרץ של כל שנת לימודים.

ד. מתן חוות דעת בישיבות וועדות מקצועיות השונות בקהילה ודיווח אודות התלמידים שבטיפולו.

ה. הנגשת המידע הרלוונטי, זכויות וחובות למנהלי בתי הספר ולהורים.

ו. השתתפות בהכשרות והשתלמויות – הקב"ס נדרש להשתתף באופן שוטף בהכשרות ובהשתלמויות הנוגעות לתחום עיסוקם הרחב של הרשות ושל משרד החינוך. הקב"ס נדרש להיפגש על פי הצורך עם ממונים לביקור סדיר והמנחים המחוזיים של המשרד.

 

דרישות תפקיד:

  • השכלה:

בעל תואר אקדמי, שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים במשרד החינוך. יתרון לבעלי תואר אקדמי בחינוך, ייעוץ או חינוך מיוחד.

או

הנדסאי או טכנאי רשום בהתאם לסעיף 39 לחוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, התשע"ג-2012.

או

תעודת סמיכות לרבנות ("יורה יורה") לפי אישור הרבנות הראשית לישראל.

או

אישור לימודים בתכנית מלאה בישיבה גבוהה או בכולל, שש שנים לפחות אחרי גיל 18 ומעבר שלוש בחינות לפחות מתוך מכלול הבחינות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל (שתיים משלוש הבחינות יהיו בדיני שבת ודיני איסור והיתר).

  • תעודת הוראה – חובה.
  • יתרון להכשרות בתחום חינוך ילדים ונוער בסיכון.
  • ניסיון מקצועי:

עבור בעל תואר אקדמי או השכלה תורנית כמוגדר לעיל  - הוראה בבית ספר במשך שלוש שנים לפחות או הוראה כגננת (מגילאי חוק לימוד חובה) במשך שלוש שנים לפחות או ניסיון בחינוך הבלתי-פורמלי במשך חמש שנים לפחות עדיפות לעבודה עם בני נוער בסיכון

עבור הנדסאי רשום - הוראה בבית ספר במשך ארבע שנים לפחות או הוראה כגננת (מגילאי חוק לימוד חובה) במשך ארבע שנים לפחות או ניסיון בחינוך הבלתי פורמלי במשך שש שנים לפחות עדיפות לעבודה עם בני נוער בסיכון

עבור טכנאי רשום - הוראה בבית ספר במשך חמש שנים לפחות או הוראה כגננת (מגילאי חוק לימוד חובה) במשך חמש שנים לפחות או ניסיון בחינוך הבלתי פורמלי במשך שבע שנים לפחות. עדיפות לעבודה עם בני נוער בסיכון.

  • היעדר הרשעה בעבירת מין, בהתאם לחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, תשס"א-2001.
  • רישיון נהיגה בתוקף.

מאפייני התפקיד:

  • עבודה בשעות בלתי שגרתיות.
  • עבודה מול גורמים רבים ברשות ומחוצה לה.
  • נסיעות מרובות במסגרת התפקיד.
  • עבודה עם ילדים ונערים (גילאי 3-18, חינוך מיוחד עד גיל 21).

כישורים ומיומנויות:

  • יכולת הבעה בכתב ובעל-פה בשפה העברית ברמה גבוהה.
  • יכולת עבודה בסביבה עתירת טכנולוגיה, הפעלת מחשב ושליטה מלאה ביישומי OFFICE.
  • תקשורת ויחסים בינאישיים טובים.
  • אמינות ומהימנות אישית.
  • יכולת ארגון ותכנון משימות בקפדנות ודייקנות ויכולת עמידה בלוחות זמנים.
  • יכולת עבודה בממשקים רבים ויכולת עבודה בצוות.

הגבלות כשירות:

לפי סעיף 16 לחוק פיקוח על בתי ספר תשכ"ט – 1969, עובד חינוך מחויב באישור העסקתו כעובד חינוך בכתב מהמנהל הכללי. העובד אינו יכול לעסוק בחינוך אם נתקיים אחד מאלה:

הורשע בעבירה שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה.

הורשע בעבירה אחרת שיש עמה קלון והמנהל הכללי סבור כי לאור הרשעה זו אין העובד ראוי לשמש כעובד חינוך.

הוכח למנהל הכללי שיש בהתנהגותו של העובד משום השפעה מזיקה על תלמידים.

מועמדים העונים לדרישות התפקיד יגישו את מועמדותם בצירוף קורות חיים, תעודות ומסמכים נדרשים בציון
שם המשרה עד תאריך 20.9.2022 לדוא"ל   jobs@efrat.muni.il ,לחני נסים, יש למלא שאלון אישי למועמד בקישור: https://did.li/efratjob. רק פניות מתאימות תיעננה.

הערות:

  • על פי הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה התשמ"ח 1988. המכרז מתייחס לגברים ונשים כאחד.
  • תינתן העדפה לאדם עם מוגבלות בהתאם לאמור בסעיפים 3 ו-9 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח 1998 ובתנאי שעומדים בתנאי הסף למשרה וכשירים לביצוע התפקיד. האמור כפוף להצהרת המועמד/ת המפרטת את דבר מוגבלותו/ה וכן בהמצאת מסמכים להוכחת מוגבלות.
  • תינתן העדפה לנשים לפי סעיף 6ג לחוק שוויון זכויות האישה, התשי"א-1951 אם שני המועמדים בני שני המינים הם בעלי כישורים דומים וכן בהתאם לחוק לעידוד של שילוב וקידום נשים בעבודה ושל התאמת מקומות עבודה לנשים, התשס"ח 2008.
  • תינתן העדפה למי שהוא או אחד מהוריו נולדו באתיופיה בהתאם להוראות סעיפים 173ב(א) ו 173ב(ב) לפקודת העיריות [נוסח חדש] אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.