השירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח) אפרת מזמין אתכם, ההורים, לצפות בסרטון קצר שיכול לעזור לכם בהתמודדות בתקופת בידוד.

ימי סגר הקורונה הם תקופה מאתגרת עבור כולנו דאגות, בריאות, פרנסה, ריחוק פיסי מבני משפחה וחברים ,אי ודאות בנוגע לעתיד והשגרה מתערערת.

לכם ההורים נוסף גם אתגר השהות הממושכת עם הילדים בבית.

במצב זה עולות באופן טבעי תחושות שליליות רבות:

חרדה, מתח, חוסר אונים, תסכול, כעס, דכדוך.

אז מה עושים?

איך שומרים על החוסן ויכולת ההתמודדות שלנו בתקופה כזאת? הנה 10 המלצות שיכולות לסייע:

1. מול אי הודאות שבחוץ, היפכו את הבית לאי של ודאות, נסו לייצר שגרה וסדר יום קבועים שיתנו תחושה של יציבות, ביטחון, רציפות.

2. הגדירו תפקידים ותחומי אחריות לכל בני הבית גם לילדים. ילד שיש לו תפקיד מרגיש אקטיבי ובעל תחושת מסוגלות גבוהה יותר.

3. תנו לילדים מידע מדויק ואמין על המצב: ברוגע, ללא דרמה או פרטים מיותרים, באופן המותאם לגילם.

    המסר הכללי: זה קשה וקצת מפחיד אבל אנחנו מתמודדים יחד. בסוף זה יעבור ואנחנו נתגבר.

4.  נסו לשמור על שיח פתוח ומכבד בין בני הבית: עודדו ביטוי עצמי, שיתוף והקשבה. פיתרו מחלוקות אחרי שנרגעים

אם אתם מרגישים עצבנים ומתוחים נישמו עמוק או קחו רגע שקט לעצמכם לפני שאתם מגיבים.

5. שימרו על הקשרים החברתיים שלכם ושל הילדים כדי שהבידוד לא יהפוך לבדידות 

6. נסו לשמור על תזונה בריאה ופעילות גופנית גם בסגרגוף בריא= נפש בריאה

7. נצלו את הזמן הפנוי לפעילויות אהובות שאין לכן זמן עבורן בשגרה. 

8. השתדלו להגביל את זמן צפייה בחדשות- צריכת חדשות מוגברת עלולה לעורר חרדה מיותרת.

9. היו סלחניים! כלפיי עצמכם וכלפי שאר הבית. המצב לא פשוט וכל אחד עושה במיטב יכולתו. מותר לטעות, מותר לא להצליח.

10. זכרו- אתם לא לבד!

צוות השירות הפסיכולוגי החינוכי של אפרת נמצא כאן בשבילכם. מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע : 02-9939333 

 

הסרטון באדיבות שפ"ח קרית ביאליק